Pravidla
Představ si, že tvoji oblíbení šampioni z League of Legends ožívají v epických karetních bitvách. Přesně to je Project K – svěží karetní hra od Riot Games, která mixuje strategii, taktiku a pořádnou dávku zábavy. Tady nejde jen o to, co máš na ruce, ale jak to zahraješ. Postav si balíček, který bude sedět tvému stylu, a ukaž soupeřům, kdo je pánem boardu. Ať už jsi fanda světu Arcane nebo jen kompetetivní karetní hru, Project K tě dostane!
Cíl hry
„Cílem hry je ovládnout lokace, získat tak 8 vítězných bodů a vyhrát dříve než soupeř.“
Hrací board
- Legendární hrdina (Legend) - Hlavní hrdina. Ten určuje váš playstyle a runy, se kterými budete hrát.
- Champion (Partner) - Champion je partner, který do hry vstupuje už od začátku hry.
- Báze (Base) - Místo, kam vyvoláváte vlastní jednotky z ruky.
- Balíček karet (Deck) - Balíček hracích karet.
- Balíček run (Rune deck) - Zdroj energie pro vyvolávání jednotek.
- Runy (Runes) - Místo, kam vykládáte runy.
- Odhazovací balíček (Thrash) - Zde odkládáte všechny eliminované jednotky nebo zahrané karty.
- Lokace (Battlefield) - Zde se nachází karty lokací, které musíte obsadit.
- Počítadlo (Counter) - Počítadlo vítězných bodů.
Karty
Legendární hrdinaHlavní hrdina, který určuje tvůj playstyle. Kromě své vlastní schopnosti také určuje, s jakými runami budeš hrát a především z jakých karet si budeš skládat svůj balíček. Například Jinx si skládá runový balíček z červených a fialových run a hrací balíček z fialových a červených karet. |
ChampionVe hře máš na výběr hned z několika championů. Ti mají o něco silnější schopnost než klasické jednotky. Můžeš si vybrat pouze championy, kteří patří k tvému legendárnímu hrdinovi. Poznáš to tak, že mají na kartě napsané jméno tvého hrdiny. Zbylé karty championů nebo jiné championy můžeš doplnit do svého hracího balíčku. Stále platí pravidlo, že každý champion musí být maximálně ve 3 kopiích. |
JednotkyJednotkami útočíš a obsazuješ lokace. Vyvoláš je tak, že vyčerpáš tolik run, kolik je v levém horním rohu. Některé jednotky vyčerpají tvoje runy + musíš recyklovat specifickou runu. To znamená, že runu nevyčerpáš jen pootočením karty, ale vrátíš ji zpět do spodu runového balíčku. Například pokud je v levém horním rohu číslo 4 a pod ním je ikona červené runy. Vyčerpáš 3 libovolné runy a dále recykluješ 1 červenou runu (což znamená, že ji vrátíš do spod runového balíčku). Číslo v pravo nahoře znamená sílu jednotky. Když útočíš, číslo určuje jaké poškození způsobuješ, pokud se bráníš číslo určuje životy jednotky. |
KouzlaKouzlama ovlivňuješ jeho průběh hry. Základní kouzla můžeš použít ve svém tahu a kouzla s vlastností REACTION, můžeš zahrát jako reakci v soupeřovo tahu. |
PředmětyPředměty vykládáš podobně jako jednotky do báze. |
RunyRuny jsou hlavním zdrojem energie, díky které budeš moct vyvolávat jednotky, aktivovat schopnosti nebo sesílat kouzla. Run budeš v průběhu hry získávat více a více, což znamená, že máš i více možností, jak lokaci ovládnout. Balíček run dohromady obsahuje 12 karet. Vždycky se jedná o kombinaci run, které má vyznačené na své kartě legendární hrdina. Hráč si sám zvolí, v jakém poměru bude runy v runovém balíčku mít. Například 6:6, 8:4 nebo dokonce i 0:12. Standardně se používá poměr 6:6. |
LokaceKarty lokace jsou místa, které se snažíte dobít a udržet. Za každou nově obsazenou lokaci získáváte +1 vítězný bod. Případně za každou lokaci, kterou ovládáte na začátku svého tahu získáváte také +1 vítězný body. Při hře 1v1 jsou ne stole vyložené 2x lokace. Při hře 2v2 jsou na stole lokace 3. Jednotky ani hrdinové se nemůžou mezi lokacemi pohybovat, pokud nemají nějakou speciální schopnost (například schopnost GANKING). Lokace mají své speciální efekty, proto dobře vybírej, která lokace sedí tvému playstylu. |
DeckHrací deck obsahuje 40 karet. Nepočítá se do něj karta legendárního hrdiny. Naopak se do něj počítá karta championa, kterého na začátku hry vyložíš na vlastní board. Balíček dále obsahuje další championy, jednotky, kouzla a vybavení. |
Příprava hry
1. Karty - Každý hráč si připraví balíček 40 karet a legendárního hrdinu. Kartu legendárního hrdiny a championa vyloží na stůl a 39 karet dá na Balíček karet.
2. Lokace - Pokud se hraje hra na tři zápasy (BO3), každý hráč si vybere tři karty lokace. Následně zvolí první lokaci pro první kolo a položí ji na stůl rubem.
3. Začínající hráč - Neodhalené karty lokací zamíchej a náhodně vyber jednu. Začínajícím hráčem se stává ten, komu lokace patřila. Následně vylož i lokaci druhou. (Při hře 4 hráčů si každý hráč opět vybere jednu lokaci, následně se karty zamíchají a vykládají pouze 3 lokace. První vyložená lokace opět určuje začínajícího hráče).
4. Deck - Každý hráč si zamíchá své hrací karty i balíčky run.
5. Mulligan - Všichni hráči si líznou 4x karty z dobíracího balíčku. Pokud jim některé karty nevyhovují, mají možnost vyměnit si maximálně 2x karty. Tyto karty poté vrátí zpět dospodu dobíracího balíčku a líznou si nové 2x karty.
6. Pravidlo prvního kola - Začínající hráč si ve svém kole standardně lízne karty 2 karty run. Poslední hráč na tahu si lízne runy 3. Bude tedy začínat se třemi runami. Při hře více hráčů si začínající hráč bere 2x karty run, ale nebere si 1x kartu z dobíracího balíčku. Poslední hráč má k dispozici opět 1x kartu runy navíc.
Fáze tahu
Přípravní fáze
1. Bodování - Přičtení +1 vítězného bodu za každou lokaci, kterou ovládáš.
2. Obnova karet - Všechny vyčerpané karty, runy i jednotky na stole otoč zpět do stavu PŘIPRAVENI. Všem jednotkám se zároveň obnovuje síla.
3. Dobírání - Lízni si 2x karty run a 1x kartu z hlavního decku.
Fáze akce
A. Vyvolání jednotky - Použij runy a vylož jednotku z ruky do báze. Jednotky jsou vyloženy do báze jako nepřipravené.
B. Vyvolání kouzla - Po aktivaci a vyhodnocení efektu kartu, odhoď kartu na odhazovací balíček (thrash).
C. Vyložení vybavení - Kartu vylož do báze.
D. Aktivovat schopnosti - Aktivuj efekt jednotky, legendárního hrdiny nebo championa.
E. Přesun jednotky - Přesun z báze do lokaci nebo zpět nestojí žádné runy. Karta je po přesunu následně nepřipravena. Jednotky se nemůžou přesouvat mezi lokacemi. Pouze pokud jednotka nemá speciální efekt (například schopnost GANKING).
Souboj
- Ve chvíli kdy jednotka útočícího hráče vstoupí na již obsazenou lokaci, spouští se souboj neboli SHOWDOWN (nezapomeň po každém pohybu je karta vyčerpána)
- Útočník může navíc zahrát kartu kouzla nebo použít schopnosti (například svého legendárního šampiona) a zvýšit tak šance na ovládnutí.
- Řetězová reakce - Pokud útočník ve svém tahu použil kouzlo nebo schopnost, obránce může zareagovat vlastním kouzlem nebo schopností. Poté má možnost útočník ještě jednou zareagovat kouzlem nebo schopností a tím souboj končí.
- V případě, že útočník nezahrál kouzlo nebo schopnost a passnul tak svoji možnost zahrání kouzla nebo schopnosti může začít Řetězovou reakci obránce a zahrát kouzlo nebo schopnost. Následně může zareagovat útočník a poté naposledy obránce.
- Souboj se vyhodnocuje v opačném pořadí od posledního použitého kouzla k prvnímu.
- Každá karta jednotky má v pravém horním rohu číslo Síly.
Toto číslo znamená poškození a životy zároveň. Například pokud útočím na lokaci a moje jednotka má sílu 6, znamená to, že útočím silou 6. Případně pokud se na lokaci již nacházím a jsem v pozici obránce, útočník musí pro zneškodnění mé jednotky zaútočit minimálně silou 6. - Pokud útočím dvěmi jednotkami a moje síla je například 6 a 4. Mohu poškození na soupeřovo jednotky rozdělit podle sebe. Například protivníka s jednotkami o síle 5 zneškodním jednotkou o síle 6 a jednotku 3 o síle 3.
Pokud způsobuji poškození o síle 6, mohu jej distribuovat například na dvě nepřáteleské jednotky o síle 3 a 3.
Pozor. I obránce lokace během souboje způsobuje poškození útočníkovo jednotkám a rozhoduje se, jak poškození rozdělí. - Hodnoty síly útočníka i obránce se vyhodnocují na konci boje a to ve chvíli, kdy už nikdo nevykládá na stůl ani jednotky ani kouzla.
- Pokud obránce ubránil lokaci, nadále lokaci drží.
Pokud se v boji zneškodnili jednotky útočníka i obránce, nikdo lokaci nezískává.
Pokud lokaci útočník ovládl, ihned si připisuje +1 vítězný bod za získání lokace. - Soubojů o lokaci může být v jednom kole i více. Životy se jednotkám obnovují po každém boji (SHOWDOWN) nebo na konci kola. Poškození se tedy nesčítá z více bojů v jednom kole. Toto neplatí pro jednotky, který obdrželi poškození v bázi. Těmto jednotkám se obnovuje zdraví až na konci kola.
Vítězství
- Hráč, který jako první získá 8 bodů, vyhrává hru.
- Osmý bod může hráč získat jen jedním z těchto dvou způsobů:
1. Hráč na začátku svého tahu ovládá jednu lokaci, tím získává svůj poslední osmý bod.
2. Hráč ve svém tahu dobil všechny lokace, získal z každé lokace +1 vítězný bod a tím pádem i poslední osmý bod.
Pokud má hráč aktuálně 7 bodů a obsadí pouze jednu lokaci, nezískává osmý bod a neukončuje hru. Jako kompenzaci si ale může vzít jednu kartu z dobíracího balíčku.
To znamená, že hráč, který chce hru ukončit musí ovládat minimálně jednu lokaci do svého příštího, získat poslední bod a ukončit tak hru. Soupeřovi to dává možnost vrátit se do hry a ještě naposled zabojovat.
V jednom tahu nemůžeš obsadit lokaci, poté stáhnout vlastní jednotku a znovu lokaci dobít. Nezískáváš tím další bod.